Followers

30 Disember 2011

Tentang Dhia

Assalamualaikum all !

Hari ni last aku duduk kuaters tuk tahun 2011. Esok dah nak balik kedah. Phew ~

So cuti kome macam mana? Best ? Cuti aku biasa biasa je. Oh ye. Bermula tahun baru depan (2012) erm...... xde menda ar


Tadi AKU menonton episod last drama Tentang Dhia di TV3. So far aku tak pernah miss lagi walau untuk satu episod pun. AKU selalu catch up kat syok.org tuk download. Sjibi cam aku layan nora elena... cinta elysa... stanza cinta...

Tajuk pun Tentang Dhia, mesti la keseluruhan ceritanya pada asasnya berkisarkan tentang Dhia. Secara ringkasnya cinta Dhia dengan Azmi tak kesampaian dan pada waktu waktu merawat luka tu muncul pula Zikir.



Rata rata orang kata,

"Cepat betul Dhia suka kan Zikir, walhal baru je kecewa dengan Azmi"

Jodoh ini misteri.
Alangkan berkenalan bertahun tahun pun tidak kesampaian hajat untuk hidup bersama, jadi mengapa pula mahu di persoal akan perkenalan yang sekejap?

Hati kita ini di tempatkan di dalam jasad untuk kita. Khusus untuk kita. Namun sebenarnya hati yang khusus untuk kita itu terpegang oleh tuhan. Kalau dalam sekelip mata mahu di terbalikkan hati kita, maka terbalik lah ia. Kita tidak ada kuasa untuk berbuat apa melainkan berdoa moga moga hati kita ini di letakkan di tempat yang sewajarnya, pada manusia yang sepatutnya.

Jadi secepat mana pintu hati kita boleh terbuka untuk orang lain, tidak layak untuk kita persoalkan. Kalau tuhan berkehandakkan sesuatu itu terjadi ke atas kita, maka terjadilah ia.

Serupa juga dengan perjalanan hidup aku sampai ke hari ini.

2011 membawa banyak pengalaman dalam hidup aku
Jatuh hati...
Diuji kesabaran...
Diuji keimanan...
Frust sebab cinta tak kesampaian

.

Dan sekarang aku sedang bertungkus lumus dengan D90... wedding job... dan seangkatan dengannya

Jadi kesimpulannya, tak ada apa yang boleh kita persoalkan kerana setiapnya yang terjadi, sudah direncanakan di atas sana. Sebagai manusia, kita berdoa lah sesungguhnya. Meminta seikhlasnya. Menerima dengan redha.

Till then, aku tulis lagi nanti. Tata !



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Do you want to get significantly more targeted free traffic from search engines for your website almost effortlessly? Well, with increased exposure across the web it's possible. But most website admins are yet not aware of how to get the popularity that multiplies itself within days. As lot of internet marketers say, this backlink and traffic service can bring potentially thousands of visitors to almost any website. So just visit http://xrumerservice.org to get started. :)