Followers

11 Ogos 2011

Puisi Terakhir Untukmu



Dahulu,
setiap pagi akanku isi dengan kegembiraan
untuk mendengar suaramu,
setiap kata yang ku ucap,
setiap nada yang terungkap,
semuanya memberikan aku satu kegembiraan yang tak mungkin berulang..

Bagiku,
Disaat aku mengenali kamu
Adalah satu kenangan tWawadah dalam hidupku
Yang bisa membuatku tersenyum sendirian
Sewaktu aku teringatkan kamu..

Kini,
Setiap jalan yang pernah kita lalui
Setiap pandangan yang pernah kita lihat
Dan setiap tempat yang pernah kita lewati
Adalah satu kenangan abadi buat diriku..
Dimanakah salahku
Hingga sanggup kau campakkan jauh dari hidupmu
Hinakah aku
Hinggakan sanggup kau lukakan hatiku

Dan tahukah kamu,
Diriku amat manyintaimu..
Ya, aku memang tidak sekaya dia
Aku tidak sekacak dia
Dan aku juga tidak segagah dia
Tetapi aku mempunyai hati seperti dia
Aku mempunyai kasih sayang seperti dia
Dan aku juga mempunyai perasaan seperti dia. 

Aku tidak sanggup renangi lautan api kerana mu 
Aku juga tidak sanggup meredah onak duri keranamu

Kerana aku tahu
Itu semua hanyalah mainan kata-kata
Tetapi, aku sanggup menyintaimu sepenuh hatiku
Aku sanggup merinduimu sepanjang hidupku
Dan aku juga sanggup melindungimu

Walaupun hingga sampai ajalku...


Dedicated To : S.Azz

Tiada ulasan: