Followers

26 Oktober 2011

Pelik Ke Kalau Lelaki X Minat Tengok Sukan?

Memang dimonopoli kaum2 lelaki kan?

Di mamak, time bola mesti dipenuhi dengan sang arjuna. Di stadium bola pun mesti dipenuhi dengan sang arjuna. Di stadium gimnastik dengan stadium renang (acara perempuan) pun kebanyakkan penuh dengan sang arjuna :). Mana-mana event sukan, mesti kita dapat lihat mesti kebanyakkannya akan dipenuhi dengan kaum-kaum lelaki sahaja. Sukan lebih sinonim dengan kehidupan seorang lelaki.

Tapi bagaimana dengan lelaki yang tidak minat tengok sukan? Lagi-lagi masa musim world cup aritu. Aku tahu ramai lelaki di luar sana yang tak suka tengok bola. Melalui pengguna-pengguna di twitter pun dah tahu berapa ramai lelaki yang tidak suka tengok bola. Adakah lelaki-lelaki yang tidak minat menonton atau menyaksikan sukan boleh disamakan dengan puak-puak pondan a.k.a lelaki lembut? Rasa-rasanya geng-geng pondan ni memang tak tengok langsung sukan, diorang suka tengok program memasak je, program nyanyian, program joget-joget, gelek2. OOps.. guraw jer

Bagi aku, lelaki yang tidak minat LANGSUNG untuk tengok sukan, memang ada something wrong. Kalau tidak suka tengok bola pun, mesti ada suka sukan yang lain, badminton ke, gusti ke, ragbi ke, lumba kerbau ke, dan macam-macam lagi la. Ada jugak member aku yang suka bermain bola dan futsal, tapi tidak suka tengok perlawanan bola. Pelik lagi kan macam ini? Macam aku, ak x suka tengok bola sbb .... , tapi faveret ak ragbi @ American fooball. Sbb ak player.. hehehe

Tu la aku zaman muda2 (2007), Si botak paling kiri. 

Bagi perempuan, korang suka pakwe atau suami korang, tak ambil kisah langsung ke pasal sukan? Aku rasa ramai perempuan kot yang suka pakwe atau suami diorang tidak layan langsung sukan. Yela, senang sikit nak ajak shopping, pergi makan angin, pergi teman pasar beli lauk, nak bermanja-manja dalam bilik pun tak ada gangguan..kan3? :). Sejujurnya aku cakap, orang lelaki ni sepatutnya kena ambil tahu jugak pasal sukan. Hidup lelaki tak sempurna tanpa sukan. Kaum perempuan pun kena lah faham jugak simptom ini.

Ini ayat yang aku memang tidak boleh terima sama sekali. 'Kenapalah ramai-ramai orang duk berebut-rebut untuk dapatkan satu bola dalam padang?. ****h betul. Belilah sorang satu, then tak perlulah nak berebut lagi'. Betapa sempitnya pemikiran orang yang berkata sedemikian rupa. Mana ada sukan di dunia ini yang tidak ****h. Badminton, pingpong, bola tampar, polo air, semuanya berebut bola. Kalau dianggap semua sukan ****h, maka tak wujudlah sukan di dunia ini. Otak itu kasi bukak sikit ya.


Habis entri ... mati akal nak bebel,,, huahahaha
see ya~

Klick la button share at bawah tu law free2.. bukan ken cas pun kn :)





2NE1~Fire

Tiada ulasan: